![]() ![]() |
科目一覧へ戻る | 2025/05/14 現在 |
開講科目名 /Course |
英語論文作成概論/Introduction to writing research papers in English |
---|---|
時間割コード /Course Code |
OP0016 |
開講所属 /Course Offered by |
大学院博士前期課程看護学研究科看護学専攻/ |
単位数 /Credits |
1.0 |
学年 /Year |
2 |
主担当教員 /Main Instructor |
G.T. Shirley |
コース /course |
助産学コース 、 NPコース 、 看護管理・リカレントコース |
---|---|
専攻・コース /course |
研究者養成 、 広域看護学コース 、 助産学コース 、 NPコース 、 看護管理・リカレント 、 健康科学専攻 |
必修・選択 / |
コースによる |
授業回数 | 8 |
開講時期 /Semester term |
前期後半 |
学年 /Grade |
2年 |
担当教員 / |
G.T. Shirley |
講義形態 /Class Type |
講義 |
オンライン授業の実施について /online |
対面のみ |
科目の目的と概要 | This class is a workshop that will help you write academic paragraphs and essays in English. It is not a translation class. This class will help you write simple, logical English paragraphs. This is a student-centered class. In this class students will do active learning and cooperative learning. They will practice writing together through pair work and group work. |
授業計画 |
01. Introduction; Textbook Work 02. Textbook Work 03. Textbook Work 04. Textbook Work 05. Textbook Work 06. Textbook Work 07. Textbook Work 08. Textbook Work |
その他の授業の工夫 | The teacher will monitor and give real-time advice and instruction to students during their writing practice. |
時間外学修 | Before class, students should review all materials and look up words they don’t understand. After class, they should review and practice all materials again to prepare for the next class. |
評価方法と評価割合 | Students will be evaluated on class participation (50%), and on their in-class writing assignments (50%). |
テキスト | Title: Real Writing - From structured paragraph to complete essay; Authors: Mariko Kawasaki, Ayed Hasian, Samuel Haugh, Yoko Nakano, Seishiro Ibaraki; Publisher: NAN' UN-DO (2019); ISBN: 9784523178866 |
参考書 | Nothing. |
履修する上で必要な要件 | |
その他 | |
到達目標 |
1. Students can practice reading English. 2. Students can practice writing English. 3. Students can practice writing English titles and topic sentences. 4. Students can practice writing simple, logical English paragraphs. 5. Students can actively participate in English group work. 6. Students can actively support and help partners during English pair work and group work. |
実務家教員の有無 /Practical teacher |
無 |
実務家教員詳細 /Practical teacher details |
|
教員以外で指導に関わる者の実務経験の有無 /Practical experience of non-teachers involved in teaching |
無 |
教員以外で指導に関わる者の実務経験:内容 /Contents of practical experience of non-teachers involved in teaching |
|
実務経験を生かした教育内容 /Educational content utilizing practical experience |
|
DPとの対応(研究者) /Response with DP (researchers) |
3.研究に必要な英語原著論文読解力と英語論文を書く基礎力 |
DPとの対応(研究者養成) /Response with DP (training of researchers) |
3.研究に必要な英語原著論文読解力と英語論文を書く基礎力 |
DPとの対応(看護管理・リカレント) /Response to DP (nursing management / recurrent) |
3.研究に必要な英文原著論文を読める力、情報処理能力、及び研究に関する能力 |
DPとの対応(NP) /Response to DP (NP) |
|
DPとの対応(広域看護学) /Correspondence with DP (Wide Area Nursing) |
6.地域社会の課題を的確に評価し、健康政策を立案し、遂行できる能力 |
DPとの対応(助産学) /Correspondence with DP (Midwifery) |
5.助産・助産学の発展に寄与できる研究開発能力 |